Status modyfikacji treści
Biuletyn Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Nowym Dworze Mazowieckim
Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Kusocińskiego w Nowym Dworze Mazowieckim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Nowym Dworze Mazowieckim.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Filmy opublikowane na stronie nie posiadają napisów dla osób słabosłyszących i niesłyszących.
- Zdjęcia zamieszczone w galerii nie posiadają opisu czy tekstu alternatywnego.
- Część plików opublikowanych na stronie to skany dokumentów opublikowane w formacie pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR), w związku z czym mogą występować trudności z ich odczytaniem poprzez czytniki ekranu.
- Serwis zawiera DOC, DOCX, XLS, XLSX z niepoprawną logiczną strukturą dokumentu, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Mapa placówki nie jest dostępna ponieważ mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Joanna Rogińska.
- E-mail: sekretariat@sp5.com.pl
- Telefon: 227755075
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Nowym Dworze Mazowieckim
-
Adres: ul. Chemików 1a
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki - E-mail: dyrektor@sp5.com.pl
- Telefon: 227755075
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku prowadzi jedno wejście główne od ul. Chemików, które jest dostosowane dla osób o specjalnych potrzebach – podjazd (pochylnia) dla wózków, poręcze.
- Przed budynkiem brak dedykowanych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
- Brak jest oznaczeń do osób słabowidzących i niewidomych.
- Budynek czterokondygnacyjny (1 podziemna, 3 nadziemne), nie posiada windy.
- Szerokość głównych drzwi wejściowych i ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Nie wszystkie drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Na parterze, na lewo od wejścia głównego, znajduje się sekretariat oraz gabinet dyrektora placówki.
- Toalety znajdujące się w budynku nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnej i informacji głosowej.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Brak możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
- W Biuletynie Informacji Publicznej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza TAB.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczanie aktywnego linka czy pola formularza.
- Dostępna jest wersja strony z podwyższonym kontrastem, zastosowano przycisk A++ umożliwiający zmianę wielkości tekstu.
Inne informacje i oświadczenia
- Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo.
- Placówka planuje wprowadzić pełną zgodność z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych do dnia 2022-12-31.